Virüsler hangi aylarda hastalık yapıyor ?

Tıp Tarihinde virüsler,  grip salgınları ile yeterince üne sahipken, SARS COV-2 yani covid – 19  pandemisi ile zirveye çıktılar. Böyle olunca da virüsler, hangi mevsimlerde aktivasyon kazanıyorlar ve hangi durumlarda insanlarda hastalık ortaya çıkarıyorlar ? soruları tıp hekimlerinin en ilgi gösterdiği konulardan birisi olmuştur. Aşağıdaki şekilde de görüldüğü gibi çeşitli virüslerin ve A gurubu streptekokların insanda hastalık meydana getirdiği aylar şekille gösterilmiştir. Virüsler genellikle birbirine benzer semptomlar meydana getirmektedir. Yine aşağıdaki şekilde halk arasında benzer görülen semptomları nedeniyle birbirleriyle karıştırılan hastalıklar ve semptomları ( ateş, halsizlik-kırgınlık, öksürük, solunum sıkıntısı, boğaz ağrısı, burun akıntısı ve tıkanıklığı, hapşırma ve aksırma gibi ) şekille gösterilmiştir.

En sık görülen benzer ve karıştırılan hastalık soğuk algınlığıdır. Aşağıda soğuk algınlığı semptomlarının 7 gün süresince nasıl seyir aldığı şekille gösterilmiştir. Diğer şekilde ise covid 19 virüs ve hastalığının,  seyri esnasında hangi testleri ne zaman yapmamız gerektiğine ilişkin grafik, bu günkü bilgiler ışığında gösterilmiştir.  İnsan her gün aynı güç ve zindelikte ve aynı kapasitede olamaz. Bazı günler daha zinde ve kuvvetli ve mutlu, hatta enerjik hissederken, bazı günler de aksine daha yorgun, isteksiz ve düşük enerjide kendini hissedebilir. Buna bir çok faktör etki eder. Bu faktörlerden biri de mevsimlerdir.Yani dış ortamdır. Virüsler de aynı insanlar gibidir. Bazı virüsler bazı mevsimlerde aktif olurken, diğer virüsler daha farklı mevsimlerde aktif olabilirler. O nedenle hangi mevsimde hangi virüslerin daha aktif olduğunu bilen hekimler, etkene göre davranış ve tedavi şekli geliştirmektedirler. Gelecekte tedavi seçeneklerinin çokluğu yanında, korunma önlemleri daha da önem kazanacaktır. Mevsimler ve çevresel faktörler üzerinde etki yapılarak virüslerin aktivasyonu kısıtlanacaktır. Üstelik bu değişiklik istenildiği zaman ve istenilen sürede yapılabilecektir. Böyle bir geleceğe hazır mısınız ?